Het technisch beheer van het gebouw wordt uitgevoerd door Munnik VvE Beheer BV. U kunt voor storingen, lekkages of overige calamiteiten of meldingen, welke de gemeenschappelijke ruimtes betreffen, contact opnemen met het kantoor via het telefoonnummer: 023-5631403 of email: beheer@munnik-vve.nl. Buiten kantooruren krijgt u het antwoordapparaat. Bij zeer spoedeisende zaken luistert u het bandje af voor het telefoonnummer van de alarmdienst.
Huurders nemen contact op met Vesteda VvE Diensten via het webportaal.
1. Toegangsdeuren binnentuin en Hammarbystraat.
Bij problemen met de de drangers of de sloten Munnik inschakelen.
2. Intercom/videofoon/bellentableau
De VvE beheert dit systeem en kan namen wijzigen.
3. Lift
Er is een onderhoudscontract met Otis. Bij storingen: 0800 0224 752. Je krijgt een callcenter. Vermeld het nummer van de lift (F5943), maak tevens duidelijk dat spoed gewenst is omdat deze lift de enige is in ons gebouw. Liftstoringen moeten volgens het contract binnen 3 uur worden opgelost.
4. Deuren parkeergarage
De garage valt onder de vve parkeerbak A. Zowel voor de buitendeuren als voor de scheidingsdeuren tussen de garage en de hal: firma IMN, (0251) 26 36 01
Huurders: via klantcentrum Vesteda.
Het garagebestuur is per e-mail bereikbaar.
5. Binnendeuren trappenhuis
Sommige vielen niet goed in het slot. Oorzaak: rubberen strips in de kozijnen laten los. Deze zijn met nietpistool bevestigd. Opgelost najaar 2014.
6. Kiepramen en schuifdeuren balkons
In opdracht van de vve wordt tweejaarlijks regulier onderhoud uitgevoerd. Indien er tussentijds iets is met een raam of schuifpui, zorgt Munnik voor een monteur.
7. Warm water
Als er helemaal geen warm water uit de installatie komt en dit alleen in 1 woning gebeurt, is een meestal onderdeel in de warmtewisselaar vastgelopen. Dit onderdeel valt onder verantwoordelijkheid van Engie. Wordt op kosten van de leverancier vervangen, want is een fabrieksfout. Contact via klantcentrum Equans: 088-4840966.
8. Vloerverwarming
Eerder opgetreden storing: een van de kamers wordt niet warm. In dat geval is een onderdeel bij de witte knoppen vastgelopen. Er is een monteur nodig om dit te verhelpen. Dit is sinds 2020 een verantwoordelijkheid van warmteleverancier Equans: 088-4840966.
Huurders: via klantcentrum Vesteda.
9. Elektriciteit
Individuele problemen via uw energieleverancier. De collectieve ruimtes krijgen hun elektriciteit van Greenchoice. Als de stroom in de hele buurt uitvalt is het een zaak van netwerkbeheerder Liander.
10. Drinkwater
Via Waternet: 0900 93 94 (20 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten; 24 uur per dag bereikbaar)
11. Bergingen
Hoewel deze zijn ontwikkeld als onderdeel van de parkeergarage, is later afgesproken dat het beheer van de gemeenschappelijke delen valt onder de vve van de betrokken gebouwen. Schademeldingen via Munnik dus.
12. Opstalverzekering
Bij glasschade aan de buitenramen en balkon: bel de Glaslijn 0900-20 40 en beheerder Munnik: 023-5631403.
Details over de dekking en de polisvoorwaarden zijn op te vragen bij de vve.
13. Binnentuin, hekwerken
De binnentuinen vallen onder de Vereniging Beheer Overhoeks (VBO). Het groenonderhoud en de hekwerken worden verzorgd door DonkerGroen in opdracht van de VBO. Verzoeken om openstelling voor verhuizingen en grote transporten via het bestuur van de VBO, uiterlijk een week voor de gewenste datum. Via de e-mail van VBO kunnen ook schades worden gemeld.
14. Hydrofoor
De hydrofoor is een extra pomp in de kelder die de waterdruk verhoogt voor de verdiepingen. Het onderhoud aan deze pomp wordt verzorgd door de firma Duijvelaar. Bij storingen: (0172) 48 83 88.
15. Balkonhekken van uw appartement
Op de roestvast stalen balkonhekken kan zich bruine aanslag voordien die op roest lijkt. Deze aanslag komt van aanwaaiend bouwstof en dergelijke uit de atmosfeer. Verwijder de aanslag tijdig om schade te voorkomen. Gebruik daartoe Innosoft B570 voor het verwijderen van de aanslag en Innoprotect B580 om een beschermende laag aan te brengen.
16. Zonwering
Als de zonneschermen niet reageren op de bedieningsknop, betekent dit waarschijnlijk dat het te hard waait. Een windmeter blokkeert dan de installatie, te zien aan het rode lampje bij de schakelaar. Dit is geen storing.
Voor deze installatie is geen onderhoudscontract. Gebreken melden bij Munnik: 023-5631403 of email: beheer@munnik-vve.nl.
In juli 2015 is de windmeter niet goed opgestart na een stroomstoring. Omdat niemand dit had gemerkt, is toen een windscherm kapot gewaaid. Dit is hersteld op kosten van de opstalverzekering.
17. Tuinen en bestrating
De binnentuinen vallen onder de Vereniging Beheer Overhoeks, evenals de Hammarbystraat. Zij zorgen ook voor de vierkante sierlantaarns bij de entrees en de hekwerken. Het bestuur van de VBO is per e-mail bereikbaar.
Materialen, merken, typenummers
In 2010 is door de bouwer en ontwikkelaar onderstaande bemonsteringslijst opgesteld. De laatste kolom bevat enkele opmerkingen en aanvullingen.